Sovelia Core

Sovelia Core

Förbättra informationskvaliteten och integrera produktinformation för att göra informationen mer lättillgänglig.

Funktioner

Item and BOM Management

Omfattar objekt, strukturer, dokument och annan produktrelaterad information. Mallfunktionerna kan integreras i flera olika CAD-system på marknaden.

CAD-tillägg

Våra CAD-tillägg för Inventor, Solidworks och Creo gör det enkelt att överföra dina CAD-modeller och all produktinformation till Sovelia Core, beroende på vilket konstruktionsprogram ditt företag använder.

Integration

Sovelia Integrator-mallen gör att du kan skicka och ta emot produktinformation direkt till ERP-system lokalt eller i molnet. Dessutom kan du publicera dokument till en annan lagringsyta/server. Man kan också via andra applikationer för hantering av data (t.ex. SharePoint), ta emot data från andra ERP-system och få presenterat informationen i realtid på utvalda molnplattformar.

Sales Configurator

Ger användarna stora konkurrensfördelar genom att minska ledtiderna, automatisera arbetskedjan från offert till tillverkning, öka effektiviteten, minska risken för fel till följd av den mänskliga faktorn och öka kundnöjdheten.

Andra Funktioner

Production view

Gör det möjligt att upprätta produktstrukturer i enlighet med företagsspecifik produktionsverksamhet. Istället för att överföra materialförteckningar till affärssystemet kan man istället skicka över produktstrukturer. På så sätt blir det enklare för projekteringsteamet att skapa och upprätthålla produktstrukturer i PLM-systemet. Dessutom kan eventuella ändringar i elektroniska materialförteckningar enkelt uppdateras i affärssystemet.

Extranet / Supplier Collaboration

Det är ett säkert sätt att samarbeta och dela information med externa parter. Det gör det dessutom enkelt att dela all relevant produktinformation med bland annat leverantörer, där den delade informationen exempelvis kan vara det översta objektet i en outsourcad sammanställning eller ett enda objekt. Processen kan automatiseras ytterligare om den länkas till inköpsorderprocessen i affärssystemet.

Project Data Management

Effektivisera datahanteringen i dina projekt och gör det enklare att följa projektens utveckling. Det finns mallar för projektstrukturer, elektronisk granskning och godkännandeprocesser. I projektmallen är det möjligt att dela upp projektet i faser, uppgifter, portar (milstolpar) och objekt. Med hjälp av dessa kontrollpunkter kan du följa projektets utveckling, beroende på om projektdokumentationen är klar.

Engineering Change Order (ECO)

Konfigurera med syftet att stödja de specifika uppgifter som gör det möjligt att på ett kontrollerat sätt fördela arbetet mellan enskilda medarbetare eller team. ECO-processen kan kontrollera komponentstatus i affärssystem.

Engineering Change Management (ECM)

Utnyttjar fördelarna med elektronisk ändringshantering och säkerställer att samtliga projektmedlemmar arbetar med korrekta produktdata.

Engineering Change Request (ECR)

Gör det enkelt att dokumentera alla begäranden om ändringar i produktdefinitionen.

Installed Base Management

Hantera enskilda produktstrukturer för enheter som kommer att eller redan har levererats. Strukturen för den levererade enheten kan kategoriseras enligt servicekrav och omfattar även reservdelar och underhåll.

KONTAKTA OSS

Skicka din förfrågan här så kommer vi att kontakta dig inom kort.